Dobra wiadomość: Awokado jest jeszcze zdrowsze niż myślałeś!

Każdy pretekst jest dobry, aby zjeść awokado. Są pyszne ze wszystkim, od łososia, przez słodkie ziemniaki, po sushi , zapomniałam wspomnieć  o guacamole!

Potrzebujesz więcej powodów, aby je pokochać? Ok, jestem gotowa na wyzwanie! Na początek awokado jest pełne kwasów tłuszczowych omega-3, przeciwutleniaczy i innych składników odżywczych, które pomagają obniżyć poziom cholesterolu, poprawić jakość włosów, leczyć skórę …

Awokado jest dobre dla Twoich włosów!

Awokado jest również naturalnie wolne od sodu, cukru i cholesterolu i może działać jako „wzmacniacz składników odżywczych”, pomagając zwiększyć wchłanianie rozpuszczalnych w tłuszczach składników odżywczych, takich jak witaminy A, D, K i E. Są również pełne wielu witamin i składników odżywczych, które mogą być ważne dla zdrowia włosów, takich jak witamina A, witaminy z grupy B, witamina C, witamina D, witamina E, żelazo i cynk. Poza wspomaganiem wzrostu włosów nasza skóra i paznokcie mogą również skorzystać z tych witamin i minerałów, w tym biotyny, żelaza i witaminy C.

Awokado jest dobre dla Twojego serca!

Awokado jest dobre dla Twojego serca ze względu na zawartość dobrych tłuszczów, błonnika i witaminy K. American Heart Association zaleca, aby większość tłuszczów w diecie była nienasycona. Ponad 75% tłuszczu zawartego w awokado to tłuszcz nienasycony lub “dobry tłuszcz”, czyli tłuszcz jedno- i wielonienasycony. Dobre tłuszcze nie podnoszą poziomu cholesterolu LDL (niezdrowy rodzaj cholesterolu), co jest korzystne dla zdrowego serca. Jedna trzecia przeciętnego awokado zawiera 5 gramów tłuszczu jednonienasyconego i 1 gram tłuszczu wielonienasyconego. Niestety, nadal nie naprawia złamanych serc, ale robi całkiem sporo, prawda?

Awokado jest dobre dla Twoich oczu!

Kiedy myślisz o żywności dla zdrowia oczu, prawdopodobnie myślisz o marchewce. Czas dodać do tej listy awokado! Luteina i zeaksantyna to karotenoidy, które mogą pomóc w zachowaniu zdrowia oczu w miarę starzenia się. Te karotenoidy mogą pomóc w zapobieganiu zwyrodnieniu plamki żółtej, które pogarsza wzrok wraz z wiekiem. W jednej porcji awokado zawiera 136 mikrogramów luteiny i zeaksantyny.

Awokado jest bardzo dobre dla Twojego mózgu!

Luteina jest głównym karotenoidem w mózgu. Poziom luteiny w mózgu jest powiązany z lepszymi zdolnościami poznawczymi u osób starszych. Badania sugerują, że spożywanie całych pokarmów zawierających luteinę, takich jak awokado, zwiększa ilość luteiny we krwi bardziej niż przyjmowanie suplementów z luteiną.

W badaniu z udziałem dorosłych w wieku 50 lat i starszych, spożywanie jednego średniego awokado dziennie przez sześć miesięcy poprawiło wydajność poznawczą, szczególnie pamięć roboczą i planowanie przestrzenne, w porównaniu z grupami, które zjadły średni ziemniak lub filiżankę ciecierzycy. Wiemy, że nie ma nic bardziej seksownego niż dobrze ukształtowana głowa, więc zamiast wydawać pieniądze na krem pielęgnacyjny, wybierz się na wycieczkę do marketu.

Awokado jest dobre dla Twoich kości!

Awokado jest dobrym źródłem witaminy K, składnika odżywczego, który wspiera zdrowie kości, pomagając utrzymać je w dobrej kondycji wraz z wiekiem. Zawsze mówiono nam, aby jeść jogurt dla wapnia i kości, teraz wiesz, że jest też awokado.